Shop Mobile More Submit  Join Login
FFXII - Balthier WIP 1 by Cataclysm-X FFXII - Balthier WIP 1 by Cataclysm-X
Vincent: 'lmao Balthier, look at this. Someone's doing a portrait of you.'
Balthier: 'It was about bloody time!' :P

Oh shut up, will ya? Refs are hard to find!

Besides, Vincent is easier to draw. I'm so not looking forward to drawing the clothing of Balthier. All those freakin' details and stuff... >_>
But so far I like the result! The background will be a little more darker so Balthier will be more visible.

I'm sorry I won't add Fran to the picture. Reference pictures of her are so hard to find!


After I finished this I'll do a new portrait of a bandmember of 30 seconds to mars :D they're so cool and inspiring. :heart:
Anyone else has suggestions who I can draw next (non fictional!)? I want to draw more real people so I can sell prints. :)

Uhm eh... anyway, I'm not sure how many hours I spent in this WIP. Should be like 6 hours I think? Yup :nod:
Hope you like it so far!


P.S.: Details about the contest will be coming tomorrow!
Add a Comment:
 
:iconbeckettafella:
BeckettAFella Featured By Owner Jan 26, 2012  Student General Artist
Just gr8t!
Reply
:iconre45on:
re45on Featured By Owner Aug 21, 2008  Student General Artist
Hmmm.... real people drawing? You could draw Wentworth Miller, Yamapi, Christian Bale :)
Reply
:iconnekkoshinobi:
nekkoshinobi Featured By Owner Jul 11, 2008
i think you should draw vaan and penelo together... but it's only me...
Reply
:iconszikee:
Szikee Featured By Owner Nov 17, 2007  Hobbyist
hehe "It's about bloody time!" :giggle:
this is so awesome!!! :dance: i :love: Balthier, and you're doing a masterful job, as usual
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Nov 18, 2007  Professional Traditional Artist
haha thank you very much!
Reply
:iconartistic-princess:
artistic-princess Featured By Owner Oct 11, 2007
omg when this is done its goignt o be amazing.....great job
Reply
:iconb-wanted:
B-wanted Featured By Owner Oct 7, 2007
The background and hairs are what scares me most D:
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
lol scaring you? But why? D:
Reply
:iconb-wanted:
B-wanted Featured By Owner Oct 9, 2007
It looks like the most difficult area to be done ¦D The most time consuming maybe OwO
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
ah... yes :) well every portrait is time consuming anyway!
Reply
:iconalgonquinpaddler:
algonquinpaddler Featured By Owner Oct 1, 2007
hmm... nonfictional? The fictitious are always more fun. What about someone inspirational, like John Lennon? I've always had a soft spot for that man.
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
John Lennon would make an interesting subject to draw. Thanks for the tip!
Reply
:iconalgonquinpaddler:
algonquinpaddler Featured By Owner Oct 13, 2007
I've done one, if you wanna see.. *beams with pride*
Reply
:icondarmoon87:
darmoon87 Featured By Owner Oct 1, 2007  Hobbyist Digital Artist
*bursts out laughing* mutton chops! ahahaha!

i really like your style of shading, and your tutorials have helped me so much. this is looking really cool so far!
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thank you!!!
Reply
:icondarmoon87:
darmoon87 Featured By Owner Oct 9, 2007  Hobbyist Digital Artist
your welcome! and i really like your new avatar, too!
*yay vince!*
Reply
:iconxinmai:
Xinmai Featured By Owner Oct 1, 2007  Hobbyist General Artist
love the hair!!! ^-^
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thanks :D
Reply
:iconuchiha420:
uchiha420 Featured By Owner Oct 1, 2007
awesome very good work as usual ^^ i can't wait anymore
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thank you!
Reply
:icondoodles-the-duck:
Doodles-the-Duck Featured By Owner Oct 1, 2007
Seriously sweet work, gotta love balthier he's a fantastic character, great choice! And your right about ref pics for him!!
Bet you're not looking forwards to the details on his chest eh?
Can't wait to see the finished result!

As for real people...hmm...what about the girl from memoirs of a geisha? She's very beautiful in that film but for the life of me can't remember the name. Though I suppose you can't sell prints of her...
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thank you so much!!

That would make an excellent idea. She's really pretty. :) I can sell prints of it, as long as she isn't playing a character ;)
Reply
:iconlionesspuma:
lionesspuma Featured By Owner Oct 1, 2007
Sweet so far on the pict.
(I have to look VERY VERY hard to find anything out of place)
ONly thing I can see is that his eyes seem to be looking a little to the (my left) of where his hand is reaching.

As too suggestions on real life people.
The boys from Supernatural.
or bands. like
My chemical Romance. (fan girls will love it)
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thank you so much!! Also for the suggestions :)

He's supposed not to look straight into the camera ;)
Reply
:iconlionesspuma:
lionesspuma Featured By Owner Oct 10, 2007
DA just killed my last reply so will try again.

He just looked kinda off not looking at what he was reaching for. Maybe a diffrent placement of the hand a little more off center will allow for the not looking into the camera. :)

As I said before I have to look hard to find something to critique besides saying OMG YOUR SOO GOOD.

:)
Reply
:iconxidarkchyldexi:
xidarkchyldexi Featured By Owner Oct 1, 2007  Hobbyist Traditional Artist
OH YOU KNOW I'M HAPPY! *follows Balthier to the ends of the earth* Heh! He's as handsome as ever! You're doing a fabulous job girl! *waits anxiously at the edge of her seat for the finished portrait* :clap:
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 1, 2007  Professional Traditional Artist
LoL you don't have to wait long :D I'm going to upload the finished drawing right now!!!
Reply
:iconxidarkchyldexi:
xidarkchyldexi Featured By Owner Oct 1, 2007  Hobbyist Traditional Artist
AWESOME!!!!
Reply
:iconmoonlighthaze:
MoonlightHaze Featured By Owner Oct 1, 2007  Hobbyist Traditional Artist
I think it will be a masterpiece! XD *like all the others!!! XDDD*
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
thank you so much hahahaha

I never expected to get over a 600 favourites in a few days! Balthier seems to be popular!
Reply
:iconmoonlighthaze:
MoonlightHaze Featured By Owner Oct 11, 2007  Hobbyist Traditional Artist
That's why he is the coolest in FF XII! XD I didn't buy it yet, and the character I know the most is Balthier! XD he is so.... Pirate! XDDD

And because you are a genius! XD Your works are always masterpieces!!! *v*
Reply
:iconepitaphoflove:
epitaphoflove Featured By Owner Oct 1, 2007
very beautiful, i dont think you will have a problem doing the clothes. i mean your Cataclysm-X hehe, and you kick ass
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
hahaha aww I really didn't :D thanks!
Reply
:iconyums:
Yums Featured By Owner Oct 1, 2007
OMFG AWESOME

why does he have a wart under his nose?
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
lol looks like he had. but he doesn't
Reply
:iconcircus-usagi:
circus-usagi Featured By Owner Oct 1, 2007   Digital Artist
Ohh mi gawds! it's balthier..!! leading man and all..heh heh =D
Yaayy..i just know this will come out as awesome and inspiring as your other stuff! =) It would be cool if you did vaan too~ >.< He's pretty..looks quite fun to draw too xDD *just loves them pretty boys* <3
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
LoL Vaan. I don't like him all that much. Pretty :heart: but nothing more, lol

Thank you :D Balthier's a sexy beast baby!
Reply
:iconcircus-usagi:
circus-usagi Featured By Owner Oct 9, 2007   Digital Artist
Hahaa! =D apparently tts what alot of other people think too >.< Sadly...it's so weird why he was chosen as main character xD...aww poor vaan..no one's favourite xD
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
lol there are some people who like him though!! Especially young girls :) Balthier's too mature for them lol
Balthier: 'Mature huh?' *undresses himself*
Well, not that mature O_O
But go ahead if you want *nosebleed* who am I to stop you xD
Reply
:iconcircus-usagi:
circus-usagi Featured By Owner Oct 9, 2007   Digital Artist
:lmao: wahaha! omg, he seems like a flirty guy xD yay, take it off~ :dance:
haha! mature indeed .__.

ohz, btw! i just realised..the website i gave u for ff7cc screenies...it seems like the person took off a HELL lot of the pics...all those starting from zack in the truck with cloud to the very end...wow. darn, and there were alot too. But i saved most of them! :lol: ahaha! which scene do u want..? I can always send them to ya via email or something~ =D
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 10, 2007  Professional Traditional Artist
Balthier: 'Touch it like it's hot. Baby!' LOL

wow really??? Oh that would be great!!! I would love to draw a scene from the beautiful and sad ending of Crisis Core. If you have anyhing great, please send it to n.beerens@gmail.com if you want! If you don't want to do it, that's okay too. I'll go hunting for more refs of CC anyway :) cuddlessss
Reply
:iconcircus-usagi:
circus-usagi Featured By Owner Oct 11, 2007   Digital Artist
8DD Waahh! my gawd, balthier u sexy flirty bastard! :giggle:

Yay! cool okies i'll send u the stuffs tonight ya~ =) I'm so busy..at work now~ Buaahhh they are making me design all the props and colour everything for 2 episodes :dead: Yea..cos im cheap labour, good for them xDD *gets strangled* Hoho~ yush yush...i hope i have the sweetest, most touching scenes in my disk =P
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 11, 2007  Professional Traditional Artist
lmao well doh! Balthier is the sexiest FF fella' of them all!

omg you're the best :heart: :smooch: muah!! Thank you so much for sending me some of those screens!! Can't wait to see them :excited:

You're at work? Good luck at work then!! I don't know what exactly you do but I hope it's fun :)
Reply
(1 Reply)
:iconhatakehinata:
HatakeHinata Featured By Owner Oct 1, 2007
WOW!
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thank you!!
Reply
:iconhatakehinata:
HatakeHinata Featured By Owner Oct 9, 2007
np
Reply
:iconshdow:
Shdow Featured By Owner Oct 1, 2007
brilliant pic. i still prefer vincent valentine though :heart:
Reply
:iconcataclysm-x:
Cataclysm-X Featured By Owner Oct 9, 2007  Professional Traditional Artist
Thanks!!

Hmmm Vincent... I just... roar, I can't tell you :D you'll see!
Reply
:iconshdow:
Shdow Featured By Owner Oct 9, 2007
cant wait
Reply
:iconmason-prog:
mason-prog Featured By Owner Oct 1, 2007
YES!!! Balthier :worship:
One of my favorite characters, so beautiful so far, nice job
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
September 30, 2007
Image Size
616 KB
Resolution
798×1125
Thumb

Stats

Views
7,996
Favourites
126 (who?)
Comments
386

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×